Sensoplastyka
Sensoplastyka to zajęcia idealne dla najmłodszych, ponieważ wszystkie produkty używane w czasie zajęć są produktami spożywczymi dostosowanymi do wieku i ewentualnych uczuleń dzieci, czyli „co do rączki to do buzi – dotykamy, smakujemy, rozwijamy”. Sensoplastyka to polisensoryczna, multikolorowa, wielozapachowa przestrzeń możliwości dziecka.
To mnogość faktur i cała paleta ekologicznych barw. To plastyka pachnąca, słodka, kwaśna, gorzka, miękka, szorstka, gładka, twarda, sucha, mokra, lekka, ciężka. Celem sensoplastyki jest usprawnianie ruchowe, wspomaganie budowania świadomości ciała i przestrzeni, stymulację rozwoju zmysłów, ułatwianie rozwoju mowy.
Malujemy, lepimy, tańczymy, gramy na instrumentach, uczymy się kolorów i przede wszystkim dobrze się bawimy.
„Pracą dziecka jest zabawa. Dzieci uczą się poprzez wszystko, co robią.”

Logorytmika
Logorytmika to zajęcia łączące ze sobą rytmikę z terapią logopedyczną.
Wykorzystuje się ją często w pracy z dziećmi gdyż ma postać wesołej ruchowej zabawy, która pełni funkcję wspierającą w ćwiczeniach wad wymowy. Jej lekka forma zachęca także dziecko do ćwiczenia swojej mowy.
Logorytmika bazuje na naturalnej i prostej dla najmłodszych zabawie z rytmem i dlatego nie wymagane jest posiadanie określonego stopnia wrażliwości muzycznej.
Ważnym elementem logorytmiki jest także ruch, który sprzyja rozwojowi fizycznemu oraz psychicznemu.

Podstawowe korzyści płynące z zajęć logorytmicznych są następujące:
-
Poprawę koordynacji ruchowej;
-
Poprawę koncentracji uwagi;
-
Zwiększenie wrażliwości muzycznej i poczucia rytmu i tempa;
-
Kształtowanie pamięci muzycznej;
-
Usprawnianie narządów mowy;
-
Usprawnienie fonacji i narządów mowy;
-
Kształtowanie szybkiej reakcji ruchowej na bodźce dźwiękowe (słowo, dźwięk, ciszę);
-
Poprawę ogólnej sprawności, czyli tzw. dużej motoryki;
-
Rozwój społeczny i umiejętności pracy w grupie;
-
Rozwój intelektualny;
-
Obniżenie napięcia i stresu;
-
Doskonałą zabawę.
Rozwijanki
(dla grupy dzieci od 1 do 2 roku życia)
Rozwijanki to zajęcia ogólnorozwojowe, które przy pomocy każdego ze zmysłów mają umożliwić maluszkom doświadczanie zjawisk codziennych i tych mniej codziennych.
Mają one wzbogacać ich wiedzę o świecie, rozwijać wyobraźnię i pobudzać chęć do samodzielnej eksploracji. Przede wszystkim stanowią przygodę, która ma stymulować uczenie się poprzez badanie i odkrywanie. By zagwarantować te wszystkie elementy potrzebna jest właściwie nieograniczona liczba różnorodnych bodźców – dotykowych, słuchowych, smakowych, węchowych.
Podczas tych zajęć na pewno ich nie zabraknie. W trakcie zajęć wykorzystuję szereg zabaw, rekwizytów, które mają zainspirować rodziców do wspólnych zabaw z dziećmi w domu.
Malujemy, lepimy, tańczymy, gramy na instrumentach, uczymy się kolorów i przede wszystkim dobrze się bawimy.
